خواص سرکه سیب و 70 نکته طلایی درباره آن

سرکه سیب

 

سرکه سیب یکی از انواع سرکه هاست با اسم انگلیسی apple cider vinegar کاربردهای فراوانی دارد که شاید با شنیدن آن تعجب کنید؛ اما واقعیت این است که سرکه سیب خواص فوق‌العاده‌ای را به عنوان یک ماده غذایی، زیبا کننده پوست و مو، ضدعفونی‌کننده و . دارد که می‌توانیم با استفاده از آن بسیاری از نیازهای روزانه خود را برطرف کنیم.

به همین دلیل ما در وب‌سایت بیست ستون چندین مقاله در مورد این ماده جادویی مطلب نوشته‌ایم و امیدواریم برای شما عزیزان مفید باشد.

در مقاله فواید سرکه سیب برای زیبایی پوست، تأثیر این ماده بر سلامت پوست را بررسی کردیم و در مقاله خواص درمانی سرکه سیب چند خاصیت درمانی آن را توضیح دادیم.

در این مقاله به صورت کامل، تمامی خواص سرکه سیب را در هر بخش تشریح می‌کنیم. پس با بیست ستون همراه باشید:

 

خواص سرکه سیب برای سلامت بدن

سرکه سیب و سلامت بدن

 

1. تنظیم قند خون بدن

سرکه سیب و درمان قند خون

 

سرکه سیب با تنظیم هورمون انسولین در بدن باعث جلوگیری از دیابت نوع 2 می‌شود و آن را به تأخیر می‌اندازد. ازآنجایی‌که دیابت و قند خون بالا یک بیماری شایع در ایران و دنیا است و خیلی از ما از این بیماری رنج می‌بریم بهتر است در رژیم غذایی خود مقداری سرکه سیب را بگنجانیم.

 

2. ماده شستشوی پوست صورت

سرکه سیب یک پاک‌کننده خوب برای سلول‌های مرده و چربی روی پوست است. روزانه یک پیمانه سرکه سیب را با 2 پیمانه آب در ظرفی ریخته و با استفاده از پنبه پوست خود را تمیز نمایید.

 

3. دردهای عضلانی

اسید استیک موجود در سرکه سیب یک مسکن قوی برای دردهای عضلانی است. اگر ورزش می‌کنید و ورزشکار هستید یکی از ماده‌های مؤثر تسکین درد عضلات شما سرکه سیب است.

 

4. سم‌زدایی بدن

1 تا 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب باعث سم‌زدایی بدن و بهبود گردش خون در غدد لنفاوی می‌شود و به افزایش ایمنی بدن کمک می‌کند.

 

5. کاهش کلسترول مضر بدن

بر اساس تحقیقات انجام‌شده مصرف روزانه 15 تا 20 میلی‌گرم سرکه سیب باعث کاهش کلسترول بد بدن می‌شود. درصورتی‌که از چربی و کلسترول بالا رنج می‌برید به شما توصیه می‌کنیم روزانه مقداری سرکه سیب مصرف کنید.

 

6. بهبود سلولیت

سرکه سیب با شکست ساختار چربی‌های بدن تأثیر خوبی در بهبود سلولیت بدن دارد.

 

همچنین بخوانید: آب نارگیل و یک دنیا خاصیت

 

7. درمان تاول

خاصیت ضدعفونی‌کننده سرکه سیب با میکرب‌های تاول مبازره کرده و باعث کاهش التهاب و بهبود تاول می‌شود.

 

ادامه مطلب خواص سرکه سیب را در وب سایت بیست ستون مطالعه بفرمایید.


bestnews سرکه ,پوست ,می‌شود ,باعث ,روزانه ,ماده ,خواص سرکه ,بیست ستون ,باعث کاهش ,بهبود سلولیت ,کاهش کلسترول منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروشگاه عینک آفتابی | ای فابنر hamechidan312 به دنبال یه لبخند از ته دل فروشگاه اینترنتی جاوید همراه مشاور ایمنی سیستم اطفاء حریق دستی و خودکار گرمایش برودت پارس